Ací deixem l'enllaç del nostre filòsof (Plató), hem realitzat un facebook ja que ens pareixia interessant adaptar les noves tecnologies a un aspecte tan antic com son les seves teoríes i punts de vista, aquest es el facebook de el nostre Plató:
Plató
També hem creat dos facebooks més de dos filòsofs diferents, per a que pogueren intervindre en ls conversacións am la fi de fer mes interessants les argumentacions, ja que els tres filòsofs pensen diferent.
Protágoras de Abderas
John Locke
Pensem que hem realitzat un bon treball ja que hem utilitzat tots els recursos al nostre abast i hem contestat bassant-nos en els nostres coneixements i capacitats.
El facebook l'hem organitzat de manera molt natural, es a dir com una persona d'avuí en dia l'utilitza, hem llençat preguntes a l'aire i persones les han contestat y hem fet uns xicotets debats també amb la fí de trovar la millor conclució.
A continuació vaig a mostrar les preguntes que s'han respost al facebook.
1.Que va fer que et decidires dedicarte a la
filosofia?
Bé,
sempre hi vaig tindre molt d’interès per la política i inclòs hi vaig
participar, però la meva joventut va estar marcada per la guerra entre Atenes i
Esparta, i per la posterior època de terror dels "Trenta Tirans" que
ens van governar després de la caiguda d'Atenes.
Degut a aquestes vivències, vaig arribar a la conclusió de que l'única manera de conduir la societat a l'harmonia era instruir els futurs governants perquè aconseguiren conèixer les IDEES i així poder guiar el poble d'una manera justa i honrada.
Degut a aquestes vivències, vaig arribar a la conclusió de que l'única manera de conduir la societat a l'harmonia era instruir els futurs governants perquè aconseguiren conèixer les IDEES i així poder guiar el poble d'una manera justa i honrada.
2.Relacionat amb la teua última resposta, com podríem
aconseguir que aquests "aprenents de governant" per dir-ho d'alguna
manera, arriben a tindre aquest concepte de la veritat i dels valors morals?
Seguint la doctrina
que el meu mestre Sòcrates hem va ensenyar, el primer pas és fer que l'alumne
dubte de la veracitat del que creu i que s’adoni de que la realitat no es així.
Açò ho aconseguim
mitjançant preguntes que el fan caure en contradiccions. Quan reconeix la seua
pròpia ignorància ja està preparat per a la segona fase.
Aquesta consisteix
en guiar convenientment el discípul mitjançant preguntes per a que arribi per
ell mateix al coneixement de la veritat, sols possible a través de LA RAÓ.
3. I si algun alumne es considerara que no ha
aconseguit conèixer La Veritat, no se li estaria permés ocupar un càrrec
polític?
No, perquè si
dixarem que una persona sense els coneixements adequats tinguera la
possibilitat de dirigir la societat patiríem el risc de que, al no tindre els
valors morals adequats, conduira al poble per un camí perillós.
4. Com pots afirmar
que a la saviesa s’arriba amb la raó si és sols l’experiència la que ens pot
confirmar la veracitat de qualsevol judici? La raó sols ens ajuda a relacionar
idees i fer judicis que, gràcies als fets, es converteixen en simples
tautologies.
El saber NO pot
basar-se de cap manera en la informació proporcionada pels sentits ja que
aquests són exclusius de la nostra espècie i per tant les afirmacions que ens
proporcionen són relatives al subjecte.
És necessari
basar-se en evidències racionals ja que corresponen amb la veritat objectiva i
per tant, la absoluta.
5. No estic
completament d'acord amb això. Com podem saber amb completa seguretat que a la
veritat a la que arribem és universal? A cas els raonaments no són subjectius a
la persona i el seu condicionament històric cultural?
Si acaptàrem açò no
tindria sentit parlar de ciència o ensenyança ja que qualsevol persona estaria
en la veritat si així ho creuera i tal sols perquè alguna cosa pareguera
vertadera ja ho seria, per tant ningú emprendria la recerca de la veritat ja
que amb la primera conclusió que trobara es donaria per satisfet sense
qüestionar-se res més.
6.Què penses sobre les ultimes noticies conegudes
sobre els alts càrrecs del govern, tal com Luís Barcenas?
Es una vergonya que
aquesta minoria se aprofite de la falta d’irreflexió, i de vegades insensatesa,
del poble; arrastrant-lo a la desgràcia i manipulant-lo per al seu benefici
personal i econòmic. Un bon governant hauria de conèixer l’autentica realitat
del Bé i la Justícia perquè tal sols ell, al conèixer la vertadera naturalesa
de les Idees, es l’únic que pot emetre judicis aplicats a la vida real.
7. Serà açò verd? (foto de un camp verd)
Anna: Si que es verd, ja que així ho veig.
Plató: Estás
completament segura? Com saps que els sentits no ens proporcionen una
informació incorrecta i el que creguem no es correspón a la realitat? Ja que
les nostres formes de persepció son exclusives del humans, per tant no podem
admetre el que observem a través dels ulls com una veritat inmediata ja que
cualsevol altra intel·ligència podria considerar que la realitat es d'altra
manera.
8. Que opines d'aquest cos perfecte? (foto de
una model)
Plató: Que entens tu per perfecte?
Anna: Bé...
sols cal mirar-la una vegada per donar-se compte de que es un cos perfecte....
Plató: Que
dicta les condicions de la perfecció? El fet de tindre un determinat pes ens fa
millors? fa uns segles el ser "entrada en carns" era considerat signe
de classe alta, per tant açò de la perfecció que dius es molt relatiu... Cada
societat estableix uns criteris que canvien segons el context històric i
cultural. Aleshores no podem afirmar que aquesta dóna simbolitza a perfecció ja
que aquest terme es rotatiu.
9. Quina és la teua
opinió sobre la cosmologia? (foto rotació dels planetes)
Pense que aquesta
ciència no es fiable ja que depenem d'unes teories basades en l'experiència
dels sentits, del que deduim a partir de les observacions del món.
10. Aleshores, afirmes que no es pot
arrivar a una veritat cientÍfica universal i que la ciÈncia no es més que
teories que funciones tan sols fins que es demostra que estan errades?
No, jo conside
que si hi existeixen teories universals pero que nosaltres no podrem arrivar
mai a coneixer-les en la seua totalitat perquè depenem del que veiem per fer
els nostres estudis i per tant són relatives a la nostra capacitat de
percepció. Al contrari de les matemàtiques, en les quals sols necessitem la
nostra capacitat racional per arribar a conclusions que,evidentment , han de
ser vertaderes si hem fet correctament el procés de reflexió.
Esperem de debò que aquest treball siga d'ajuda a tot el món que estiga dispost a saber de la vida de aquestos filòsofs tan interesants i al saber que pensen i que els inquieta.
Moltes gràcies.
Ja vos he dit que la presentació de tot el treball al bloc, desmereix el magnífic treball d'entrevista que heu fet. Alguna pregunta sobre la cosmologia, per exemple, no era del tema i conté algun error doncs feu de Plató un relativista o està malament expressada però la resta és fenomenal. Crec que demanaré publicar-la al FB de l'escola. Em deixeu, veritat?
ResponEliminaDe nou felicitacions.
Clar que sí Ana! tens el nostre permís ;) ara rellegirem les preguntes per vore si tenim alguna errada d'expressió.
ResponEliminaUn bes